ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 国際日本文学研究集会
  2. 国際日本文学研究集会会議録
  3. 第27回

研究発表 異文化としての墓地 ―永井荷風による花の都の再構築―

https://doi.org/10.24619/00002686
https://doi.org/10.24619/00002686
31b30cfd-2c9a-4b33-85d7-ad522381f518
名前 / ファイル ライセンス アクション
I2712.pdf 研究発表 異文化としての墓地 ―永井荷風による花の都の再構築― (6.5 MB)
license.icon
Item type 会議発表論文 / Conference Paper(1)
公開日 2016-10-07
タイトル
タイトル 研究発表 異文化としての墓地 ―永井荷風による花の都の再構築―
タイトル
タイトル The Fiction of the Cemetery\nA fictional reconstruction of Paris in the prose of Nagai Kafû
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_5794
資源タイプ conference paper
ID登録
ID登録 10.24619/00002686
ID登録タイプ JaLC
著者 Gabrakova, Dennitza

× Gabrakova, Dennitza

WEKO 25241

Gabrakova, Dennitza

ja-Kana ガブラコヴァ, デンニッツァ

Search repository
GABRAKOVA, Dennitza

× GABRAKOVA, Dennitza

WEKO 25242

en GABRAKOVA, Dennitza

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 A close reading applied to Kafû’s short work of prose “Pilgrimage to the Cemetery” (1910), included in the collection of short prose pieces “Fallen Leaves of the Chestnut Trees”, reveal a unique experience of the foreign city. The narrator of the story, facing the modern city of Paris, stages up a literary fantasy inspired by the works of famous French authors, thus interweaving innumerable quotations of French literature into the texture of Paris. However, the setting of the story in the cemeteries around Paris, where the quotations of the already diseased literati, carved on the tombstones, literally appear in front of the narrator’s eyes, is genuinely original. Using the material of the tombstones, as a special incarnation of the pages of the book, the narrator constructs a fictional labyrinth out of the cemetery, which serves both as a platform of observation and as a mirror to the city of Paris. The image of “the lady of the camellias” as the center of the labyrinth reflects the confused yearning of the narrator.
The cemetery becomes a stage for the performance of the narrator, who takes the role of “an eastern Don Juan” singing Verdi’s “Traviata”. Thus the cemetery itself reveals itself to be the very symbol of artificially created space and the view of Paris it offers to the narrator isn’t but an equally artificial creation veiled by artistic mist.
The transformation of the cemetery into a stage for a carnivalesque experience of Paris, shows how death and carnival entwine as a powerful trope of expressing the indispensability of fiction in the perception of the foreign city.
書誌情報 国際日本文学研究集会会議録
en : PROCEEDINGS OF INTERNATIONAL CONFERENCE ON JAPANESE LITERATURE

号 27, p. 209-218, 発行日 2004-03-01
出版者
出版者 国文学研究資料館
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0387-7280
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 pdf
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 15:15:48.161763
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3